Oprogramowanie do call center pomoże zwiększyć sprzedaż w twojej firmie

Prowadzisz firmę i szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży? Zastanów się, co można zmienić. Być może wystarczy wprowadzić tylko kilka poprawek w komunikacji. Efektywny dział contact center to podstawa.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu http://focustelecom.pl

Komunikacja z klientem to podstawa

Klienci są kluczem do zwiększenia wskaźnika sprzedaży, dlatego warto poświęcić im jak najwięcej uwagi. Powinni być obsłużeni na najwyższym poziomie. Jak tego dokonać?

Po pierwsze, daj klientowi możliwość wyboru jakim kanałem skontaktuje się z twoją firmą. Nowoczesne oprogramowania oferują komunikację przez czat, formularz, e-mail, sms oraz telefon.

Po drugie, zadbaj, aby rozmowy były kierowane do konkretnych działów. Pomoże ci w tym system zapowiedzi głosowych. Podczas próby połączenia, dzwoniący dokonuje wyboru spośród oferowanych opcji, następnie łączy się z przedstawicielem wybranego pododdziału. Unikniesz wtedy sytuacji, w której konsultant nie będzie posiadał wystarczającej wiedzy, aby pomóc rozmówcy.

Po trzecie, zadbaj o spersonalizowaną ofertę, aby nie utracić lojalnych klientów. W tym celu ważne jest posiadanie bazy danych, gdzie będą znajdować się wszystkie informacje na temat poprzednich rozmów i omawianych spraw. Zaoszczędzi to dużo czasu, który można przeznaczyć na odpowiedź na aktualne pytania.

Po czwarte, wprowadź kolejkowanie połączeń. Ile razy zrezygnowałeś z połączenia, bo nikt nie odebrał telefonu? Najczęstszym powodem utraty klienta na rzecz konkurencji jest słaba komunikacja. Posiadając odpowiedni program call center możesz uniknąć tego problemu. Jeśli klient nie dodzwoni się do twojej firmy, bo czas oczekiwania na połączenie okaże się za długi to system automatycznie do niego oddzwoni. Zapobiegnie to utraty cennego kontaktu, a klient poczuje się doceniony.

Wirtualna centrala pierwszym krokiem ku oszczędzaniu

Potrzebujesz zmian w obsłudze klienta, ale boisz się kosztów? Wybierz wirtualną centralę. To jednorazowa inwestycja. Dzisiejsze oprogramowania oferują możliwość pracy w chmurze, dlatego nie ponosisz kosztów za sprzęt czy okablowanie i bez obaw możesz rozwijać swoją firmę. Zaletą internetowej usługi jest możliwość zdalnej pracy. Wszyscy upoważnieni pracownicy będą mieli dostęp do potrzebnych informacji z różnych lokalizacji. Potrzebny jest jedynie komputer z internetem. Wirtualna centrala umożliwia również ustawienie przekierowań, poczty głosowej, a nawet wybór muzyki odtwarzanej w czasie oczekiwania na połączenie. Dodatkowo, poprzez platformę można śledzić czy linia jest wolna czy zajęta (ang. BLF – busy lamp field).

Badania efektywności i analiza danych

Nowoczesne oprogramowania software call center posiadają funkcje zbierania danych i analizowania ich. Spadający wynik sprzedaży może być spowodowany niskiej jakości obsługą. Najczęściej przyczyną „blokady” konsultantów podczas rozmów z klientami jest źle skonstruowany skrypt. Dogłębna analiza pozwoli na identyfikację problemu i poszukanie rozwiązania. Większość programów posiada możliwość tagowania kluczowych momentów w skrypcie rozmowy, dzięki czemu podczas przesłuchiwania nagrań dokładnie wiemy, na które pytania zwrócić szczególną uwagę. Dodatkowo, nagrania mogą zostać przedstawione podczas szkoleń pracowników, co pozwoli na omówienie błędów na konkretnych przykładach.

Focus Telecom Polska jest liderem wśród dostawców oprogramowania typu call center.

elpcmaniak

Informatyk z zawodu, interesuję się majsterkowaniem i elektroniką. Po godzinach lubię tworzyć...Kocham góry!

Poczytaj jeszcze...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.